Chili, 30 graden, een jaartje ouder - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van willekeirene - WaarBenJij.nu Chili, 30 graden, een jaartje ouder - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van willekeirene - WaarBenJij.nu

Chili, 30 graden, een jaartje ouder

Door: Irene

17 Januari 2016 | Chili, San Pedro de Atacama

Het is zover! Onze eerste blog!

Toen we 3 weken geleden aankwamen in Cusco (Peru) realiseerden we het ons pas echt: we gaan 7 maanden aan de andere kant van de wereld zijn. Best wel spannend :)

Cusco was een hele fijne plek om aan dit idee te wennen: een idyllisch dorpje, heerlijk peruaans eten, 20 graden en een blauwe lucht. Vanuit hier zijn we naar Machu Pichu gegaan, erg mooi en heerlijk om zo lekker een paar dagen buiten te zijn.

Vanuit Cusco gingen we door naar Puno. Dit ligt aan het titikaka meer. Wij hebben ons laten wijsmaken dat dit het hoogstgelegen meer ter wereld is (3810 meter). Hoe dan ook; prachtige uitzichten! We hebben samen geslapen bij een Peruaans gezinnetje. Zij hadden nog nooit een foto van zichzelf in hun handen gehad, dus de foto`s uit mijn polaroid camera maakte het hele gezin blij! Ook oma wilde graag een foto :)
We leerden de 2 dochters; Elisabeth en Erica (8 en 16 jaar) kaartspelletjes, ze waren zo onwijs enthousiast dat we ons kaartspel hebben achtergelaten.

Na Puno gingen we door naar La Paz. La Paz ligt in een kuil en middels een kabelbaan kan je je verplaatsen van boven naar beneden; heel tof! Verder beklommen we hier onze eerste berg (5600meter), genoten we van de geuren en kleuren op de markt en smulden we van silpancho en heerlijke broodjes milanesa (een soort dunne snitzel).

Na een nachtbus naar Uyuni belandde we bij aankomst direct in een 3-daagse trip. De zoutvlakten van Uyuni waren helemaal fantastisch, zo uitgestrekt! Ik was vooral gefascineerd door de zeshoekige zoute vormen.

Vervolgens zagen we bergen zoals we ze nog nooit gezien hebben; in verschillende kleuren, met mooie meren en flamingo`s op de voorgrond. We eindigden onze trip met een zonsopkomst bij geisers waarna we de grens overgingen van Bolivia naar Chili, San pedro de Atacama.

Hier heb ik gister mijn verjaardag gevierd. Ik ben onwijs verrast door alle smsjes/appjes (op willeke dr telefoon ;))/mailtjes/facebookberichtjes en zelfs een spaanstalig-verjaardags-filmpje van mijn collega`s; de dag kon niet meer stuk. Willeke had kadootjes mee gesmokkeld, volgens mij was het voor het eerst dat zij dit niet van te voren verklapt heeft en we hebben een mooie kamer, met douche en met een verandaatje met slingers :) super!
Tot slot heb ik iets gedaan wat ik al heel lang wilde: sandboarden! Ondanks dat ik mijn skills wat hoger in had geschat dan de uitvoering uiteindelijk was hebben we beide genoten van de duinen in de woestijn.

Tot slot: onze maagjes doen het goed, onze zonnebrand is bijna op, ons Spaans wordt een beetje uitgebreid, onze heupjes zijn (ietsje pietsje) losser en we voelen ons nu al verwend met al het moois wat we hebben mogen zien.

Veel liefs, van ons
Ps. ik zal proberen wat foto`s toe te voegen.. geen garanties ;)

• 18 Januari 2016 - 00:08

Wietske:

Wat een leuk verslag! Heerlijk om jullie verhalen te lezen en volgens mij is het grote genieten begonnen! Hier en met Juleen alles goed, een heel tevreden meisje.

Heel veel plezier, liefs vanuit het met een beetje sneeuw bedekte Arnhem

• 18 Januari 2016 - 03:46

Nico:

Wat leuk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn!! Ik ben heeeel benieuwd naar de foto's :-) fijne week meiden xxxx vanuit zonovergoten Thailand (sorry wiets ;-))

• 18 Januari 2016 - 07:34

Esther:

Hey meiden!

Wat fantastisch allemaal ☺ en wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Zal zeker erg bijzonder zijn geweest om bij die familie te overnachten. Blijf lekker genieten samen!

Liefs Esther

• 18 Januari 2016 - 08:45

Wietske:

Hi meiden! Wat een avonturen allemaal, jullie zijn al op veel plekken geweest zeg!
    Leuk om dit op afstand zo een beetje mee te krijgen. Geniet van alles! Enjoy!

Liefs Wiets

• 18 Januari 2016 - 09:57

Geertje:

Hey meiden,

wat hebben jullie al gave dingen meegemaakt en gezien, heel tof!
    Have fun lieverds!

Gonnie&Cees:

• 18 Januari 2016 - 10:23

Gonnie En Cees:

Hallo lieverds.
    Wat een mooi begin van een wereldreis en wat een mooi verslag.
    Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien en beleefd.
    En wat een mooie foto's.
    Vooral die ene foto is gaaf, waar Willeke op haar handen staat op de hand van Irene.
    Nog heel veel genieten samen.
    Graag tot een volgend verslag met eventueel foto's.
    Het is erg leuk om met jullie mee te leven en jullie verhalen te lezen.
    Dikke kus van Gonnie en Cees.

(Dit was mijn 3e poging, de 1e 2 berichten zijn gewoon verdwenen. Hoe dat komt? Ik weet het niet)

• 18 Januari 2016 - 12:46

Bianca:

Leuk om te lezen waar jullie zijn en meemaken! En met een paar fotootjes erbij, echt super tof!
    Geniet ervan samen!
    Liefs Bianc

• 18 Januari 2016 - 14:04

Manon:

Wauw! Wat ontzettend gaaf zeg die foto's! Klinkt echt zoooo vet al en jullie zijn pas 3 weken weg... Dat wordt vast een reis om nooit meer te genieten. Geniet ervan meiden en super leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden:)
    Liefs Manon

PS: Irene, nog gefeliciteerd met je verjaardag:)

• 18 Januari 2016 - 19:40

Sanneke En Dick:

We hebben zitten 'smullen' van jullie verhaal!
    Super om te lezen meiden!
    Geniet zo verder!!

Veel liefs!

• 18 Januari 2016 - 21:59

Irene M:

Oke, stop maar met bloggen. Ik word veeeeeeel te jaloers.... ;-)
    Lieve meiden, geniet van al het moois! En blijf vooral dingen doen die je al lang wilde doen :)
    Dikke knuffel

• 19 Januari 2016 - 11:45

Hester:

Goed verhaal!!! Heerlijk om te lezen. Thanks for sharing. X

• 20 Januari 2016 - 10:07

Carmen:

Ha dames,

Leuk jullie te volgen. Geniet van deze mooie reis.

• 20 Januari 2016 - 11:53

Rianne:

Super leuk om jullie te volgen. De foto's op facebook zien er geweldig uit.

Have fun meiden

Xx

• 20 Januari 2016 - 17:47

Mariska:

Het is dik genieten om de reis een beetje mee te beleven en de bijpassende foto's maken het beeld compleet. Ik zie uit naar de andere verhalen en foto's:)! Op naar de volgende plekken om nog meer ervaringen op te gaan doen. Geniet!!

Liefs

• 20 Januari 2016 - 18:14

Chantal:

Ohhhhh ladiez, wat klinkt en ziet het er geweldig uit! Als je hoort wat jullie in deze 3 weke. Al aan ervaringen hebben opgedaan, is het bijna niet te bevatten wat jullie na 7 maanden zullen hebben beleefd

• 20 Januari 2016 - 18:18

Chantal:

Blijf zulke mooie momenten beleven samen!

Liefs Chantal (ps, ik had een overleg tijdens het maken van het filmpje, dus daarom via deze weg alsnog van

• 24 Januari 2016 - 13:42

Annemarie:

Wat een fantastisch begin van jullie reis! Heerlijk dat jullie ons een beetje mee laten genieten, veel plezier samen!

• 08 Februari 2016 - 12:53

Deborah:

Wat onwijs leuk om jullie verhaal te lezen! Klinkt heel goed! En wat een foto's!! Heel veel plezier en mooie momenten daar. Tot het volgende bericht!

Groeten,
    Deborah